Hugos mat

Jag lagar det mesta utav Hugos mat själv. Det är så himla lätt, godare är färdigköpt & så vet jag vad det är i också. Det jag oftast köper färdigt är fruktpure, gröt & ibland dricka.

Kokar grönsakerna & kör i matberedaren med lite utav kokspadet & fett som tex solrosolja. Sen klickar jag bara ut det färdiga moset/purén på ett bakplåtspapper  i lagom potioner & lägger in i fysen, när klickarna har frusit är det bara att ta av dom från pappret och lägga alla i en matlåda eller liknande & förvara dom i frysen. När det sen är matdax så är det bara att ta ut en färdig portion & tina &/eller köra i micron... super enkelt!:)

Nu har Hugo börjat äta kött med, igår var första gången & han fick prova köttfärs men det var inte speciellt populärt. Så idag fick han kyckling istället & det tyckte han om. Köttet tänker jag däremot inte frysa in utan kommer att tillaga det nytt varje dag, det är ju inte så svårt. Känns bättre också & så är nylagat godast!;)


Hugos matschema (cirka)

06:00-07:00 gröt & fruktpuré

09:00-10:00 ammar

12:00 välling

15:00 ammar

18:00 grönsakspuré, kött & fruktpuré

20:00-21:00 ammar

Vaknar han på natten så ammar jag honom...









Spännande, ska nog också försöka göra mycket egen mat sen när Elliot börjar äta!



Usch, nej vi hade inte heller nåt kul väder idag. Nästan typiskt svensk "skolavslutnings-väder" med regn, haha...

2010-06-09 | 22:05:31

Du som ammat hela tiden, när började Hugo sova hela nätter? :)



Och så undrar jag lite över potträningen. När började du och hur "gör" man. Alltså, hur ska jga få Isac att göra ifrån sig, han förstår ju inte sånt än :P



Kram.

2010-06-10 | 00:38:47

Haha, köttfärs har inte varit nån hit här heller! Nu har jag köpt lax och kyckling så det ska bli väldigt intressant att prova!



Kram!

2010-06-10 | 09:55:38

Har också försökt låta Isac vara en stund och hoppats på att han somnar om, men oftast gör han det inte. Han grejar så med händerna i ansiktet så fort han vaknar och bli ännu mer vaken :)



Åh, hur ser det ut vid tänderna? Är så nyfiken, för här stannade det vid en liten vit prick på tandköttet.



Ska nog ta och köpa en potta snart, större chans att potträningen blir av då ;) hehe.



Kram!

2010-06-10 | 10:07:31

Hej hej, jag lagar också mycket mat själv jätte enkelt med att göra olika grönsakspureer men köttet tycker jag är krångligare får inte till någon bra konsistens .när jag mixar de. Hur gör du?

2010-06-10 | 15:26:11

Hehe, jag har faktiskt inbte provat just köttfärs med fick och kyckling och klycklingen kunde jag inte få till pure utan blev seg och tråliknande i köttkonsistensen om du förstår vad jag menar. och kycklingen blev jätte mjölih och höll själv på att spy när jag smakade:P

2010-06-10 | 19:56:51

Min lilla tös äter 5 gånger om dagen. Fast hon äter iofs första målet halv 8-8.

2010-06-11 | 08:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback