Trött men måste fixa

Ja, nu i värmen är det inte så lätt...fast idag är det inte så varmt men iaf, det har vart några tuffa nätter. Hugo får ingen ro i värmen & har det svårt att sova, det blir inte bättre utav att han har blivit förkyld & lite hostig stackarn. Alla små rutiner vi haft är som bortblåsta, helt upp & ner.

I och med att Hugo har det jobbigt om nätterna & drömmer högt, rullar runt, sparkas, hostar, är snuvig & svettig så är jag nästan konstant vaken. Har ett öga på honom hela tiden & det tar på mig, är så himla trött... Känner mig som en zombie.

Men ingen vila för mig, jag har att göra. Förutom att få lite motion genom promenaderna om dagarna så har jag idag planterat rosor i en utekruka, stor städat i köket & då menar jag skrubbat i varje liten vrå, kan ju berätta att det har gått åt en del svinto...svinto rocks!;) Det slutar inte där, ska även laga mat snart plus att Hugo ska badas, matas, bytas, mysas & sovas!:)

Det finns att göra & det händer saker hela tiden. Min mamma ebjöd sig att ta Hugo några timmar imorgon & jag funderar på det. Har ju fortfarande inte lämnat bort honom, men men...det kanske är dags nu. Jag & mannen firar vår fjärde bröllopsdag snart & vill vara barnfria några timmar iaf, kommer väl sluta med att vi hämtar hem våran lille kille tidigare än planerat...men det återstår att se!:D

Skulle behöva några timmar en dag då jag kan unna mig lite, skämma bort mig själv men kan inte komma på vad jag skulle vilja hitta på. Kom gärna med förslag!?!?!?


Jag tar små powerwalks varje kväll, på ca 45 minuter.. härligt att gå fritt och lyssna på musik!! :)

2010-07-06 | 16:18:26

Det är faktiskt riktigt skönt att unna sig ett par timmar bara för sig själv och ladda med lite ny energi! :-)

2010-07-07 | 10:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback