Mys mys

Ja här är det mys nästan varje kväll. Det blir film & så gosar vi ner oss i soffan allihop, hur mysigt som helst. Vi har tittat på Alice i underlandet, död snö, shutter island, eden lake mer flera. Sen har det blivit mycket grillat & det är ju sååå gott!:D Hemmagjorda hamburgare, fläskfile med mera.

Kan ju berätta att Hugo drog sig upp till stående ställning alldeles själv idag, han har försökt många gånger innan men bara kommit upp en bit eller kunnat ställa sig på knä. Så idag blev han riktigt glad när han klarade det utan hjälp från mamma eller pappa... starka killen!:)

Nu när vi passar mina pärons hus så förstår jag ju verkligen varför folk strävar efter att skaffa hus, det är ju en dröm vi med har!:) Man har en gräsmatta för hundarna att springa runt på, även Hugo med syskon en vacker dag. Man kan fixa & göra det precis som man vill ha det & man har nått att göra mest hela tiden. Det är ett HEM, ett ställe där nära & kära samlas. Men nu ska jag inte drömma bort mig för mycket, en dag har vi med det!;)

Vi har det väldigt bra här iaf & hittar på små saker att göra, mest som en familj, bus, mys & massa massa kärlek. Det är skönt att bara kunna vara om ni förstår vad jag menar!? Jag är lite seg, det har nämligen blivit några sena kvällar & det är jag inte van vid men nu ska jag ta & lyfta min rumpa & gå & äta lite tonfisk sallad som jag gjorde innan!;P


sv: nepp det har jag tyvärr inte :)

2010-07-22 | 18:09:20

sv. jaa, visst är dom? :D

2010-07-22 | 19:57:14

Stora killen nu ju. Ammar du fortfarande förresten? Hur mycket?

2010-07-23 | 13:21:53

Nope. Jag slutade för 4 veckor sen tror jag det var. Tog emot, men när jag väl slutat var det otroligt skönt. Jag älskade att amma, men att ge flaska har många fördelar. Nu får hon välling 250 ml vid 7, gröt och frukt vid 11, en stor burk mat plus frukt vid 16 och 250 ml välling igen vid 19.30. Tycker det låter lite med att äta 4 gånger om dagen, men hon går up som hon ska och vill inte ha mer...

2010-07-23 | 20:11:52

Åh, duktiga killen ^^

Ja, visst är det fascinerande hur mycket det skiljer sig mellan olika bebisar, med personlighet och framsteg och allt.

Elliot har ju blivit otorligt rörlig och sprallig den sista tiden, kan så gott som krypa men jag tror det beror på att han är så liten i kroppen. Sitta är han däremot inte så bra på, det verkar "större" bebisar klara av bättre hihi :)

Måste dock erkänna att det var mycket skönare när han höll sig stilla där man la hono , hehe!

Kram

2010-07-23 | 22:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback