Mammig

Det var jätte mysigt att gå på bio bara jag & älsklingen igår, fast jag saknade & tänkte på Hugo en hel del...men men!:) Filmen var jätte bra & jag är sjukt nyfiken på fortsättningen. Ska läsa alla böckerna med, får låna dom utav svärmors mans dotter...hehe komplicerat. Men bio är nått jag & mannen måste göra igen, eller gå ut & äta...bara vi gör något tillsammans, det behöver man!;) Allt kretsar ju runt Hugo nu & det är lätt att man glömmer att ta sig tiden att bara vara vi 2.

När vi kom till mina föräldrar för att hämta Hugo så hade han precis vart lite ledsen & mamma berättade att han hade blivit väckt av deras små gaphalsar till hundar!:/ Han ville bara vara hos mig & så fort någon annan skulle hålla honom eller jag gick ut ur rummet så började han stor gråta stackarn.

Hemma var han likadan, han skulle bara vara hos mig & höll mig hårt. När vi skulle lägga oss i sängen så ammade jag honom en sista gång & han somnade så gott, men så fort jag var påväg någonstans så började han gråta, utan att ens öppna ögonen & så fort jag närmade mig igen blev det knäpptyst & han sov vidare...han vet vart han har sin mamma!:)

Hugo är väldigt mammig just nu, men det är ju inget ovanligt i den åldern han är i just nu (han blir 7 månader på onsdag). Läser på lite då & då om dom olika stadierna & åldrarna & vad man kan förvänta sig med mera. Just nu är det mycket fram & tillbaka & ena stunden är det jätte kul med andra människor medans nästa stund ska det bara vara mamma & då & då pappa. Han vill väldigt gärna ut på upptäcksfärd, vi brukar hålla honom så att han kan gå runt själv & kolla & det gör han med ett STORT leende på läpparna. Gose killen!♥

Jo...igår åkte vi till IKEA, skulle egentligen bara åkt & köpt hundmat men som dom flesta vet så har ju IKEA lite rea nu & vi blev lite sugna. Vi fick med oss nya galgar till hallen, 2 lampor, glödlampor, potatispress (perfekt till Hugos mat), påsklämor & 2 blomkrukor. Efter det blev det att flytta runt lite inredning här hemma & jag blev faktiskt riktigt nöjd. Får väl lägga in lite kort sen...Har städat som en dåre idag!;)


Min dotter är född bara en dag senare än Hugo och har blivit precis likadan. Gråter så fort jag lämnar rummet och vill mest att jag håller i henne hela tiden. 7 månader verkar vara en supermammig ålder. =)

2010-07-18 | 17:25:48

Åh vad kul med lite "egentid" på bio, det är nog välbehövligt (även om jag kan tänka mig att det kändes lite konstigt också :))

Och vad gulligt att han är så mammig Hugo, det har inte Elliot blivit, än iaf ;)



Göteborg är ju underbart, vart är det ni bor nånstans?

Kram

2010-07-18 | 20:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback