Vaccination & feber

Idag var vi på BVC, lille mannen väger nu 11520 g & är 79 cm lång. Han var på bra humör ända tills han fick vaccinations sprutorna & jag förstår honom, tänk att få 2 sprutor på samma gång aj aj aj...han blev ledsen såklart men när vi tog fram lite roliga leksaker så var allt bra igen, fast han slängde en sägande blick till sköterskan!;) Nu på kvällen märkte jag att han var lite varm & blev lätt ledsen för små saker, så då tog jag tempen på honom & visst har han feber stackarn, hela 39 grader. Han har inte reagerat på vaccinationerna innan så jag blev lite förvånad. För en stund sedan gav jag honom en alvedon och la honom i våran säng, tog med en välling men han smakade bara lite & var inte så intresserad. Efter att jag legat & killat honom i håret & myst lite så somnade han, usch...jag blir alltid orolig när det är något med vårat lilla mirakel, hoppas att febern gått över tills imon för då är det kalas dags!:)


Shiit va stor din "lille" kille är. Hehe.. Kian har stannat av efter jag slutade amma och väger bara 9500, han var därimot 78 men tror hon mätte fel för de blev ett väldigt stort hopp från förra gången. Allt bra annars? Får Gratta killen från oss :)

2010-12-18 | 14:13:41

Jag är också lite orolig över att Lucas ska få feber av vaccinationen... Han ska ta den idag, på självaste ettårsdagen :-) Han har inte heller reagerat på de tidigare sprutorna, men jag har hört många som får ettårssprutan som får feber och ont i benen... Ska bli spännande att få höra längd och vikt också. För två månader sen vägde han nästan 11 kg :)

2010-12-20 | 08:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback