Ut i snön

När vi skulle ut med hundarna idag så tyckte Hugo att det var extra jobbigt att få på sig alla lager kläder & skrek som bara den. Han lugnade inte ner sig förän jag tog upp honom & gick ut & satte honom i sin lilla pulka!:)

Tog ut Billy först eftersom vi tog pulkan & det blir lite jobbigt att ta med alla hundarna då, det är en helt annan sak när man går med vagnen. Hugo älskar att åka pulkan & Billys nya favoritsyssla är att dra Hugo i pulkan, perfekt för mig!;)

När vi nästan var hemma vid dörren igen så sten däckade Hugo, så jag flyttade försiktigt över honom i vagnen & lämnade Billy inne & tog med mig Dixi & Lucky ut. Vilken skillnad det var att gå med vagnen om jag jämför med pulkan, pulkan är 10 gånger lättare nu när det är så mycket snö ute.

Men jag älska snön....för tillfället!;D


hade vart gött o slå ner sig själv i en pulka också så slipper man gå i snön ;)

2010-12-06 | 21:20:47

Är pulkan favoriten? Här går M glatt ut genom dörren och börjar dra i pulkan, även om hon ska åka vagn. Det blir väldigt högljudda protester när hon förstår att det ska åkas vagn och inte pulka ;-)

kram

2010-12-06 | 22:48:00

Jaså, en till som skriker när kläderna ska på? hahhaa

2010-12-07 | 07:24:33

JO, hon är snabb som en raket när det kommer till att somna i vagnen när vi går från ÖF, riktigt skönt :-)



Har aldrig tyckt att påklädningen varit någon direkt kamp, förrän nu när hon går. Varje plagg är ett krig. Oj oj :-)

2010-12-07 | 12:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback