Nu drar vi

Ja, då far vi till Göteborg idag!:) Ska kolla runt lite efter en ny vagn, men det blir ingen köpt nu speciellt inte efter veterinärs kostnaderna igår!:/ Men men, vi ska iaf kolla & så får vi suga lite på karamellen ett tag innan vi bestämt oss vilken vagn det blir!;)


Naaaw, lilla fina Rakel, jo jag förstod att hon gått bort när jag var inne på deras sida och inte såg henne. Winston har jag nog inte riktigt koll på vem det var, men var det en yngre hund eller oxå en av deras gamla?



Hihi ja Tindra är sin pappa upp i dagen :)



Jag tror helt klart oxå han har svamp och MITT råd är att inte börja med alla dessa grejjor som ni blivit föreskrivna. Det där med foderallergi tycker jag verkar ha blivit en liten "slasktrattsdiagnos" som veterinärena är snabba på att ge när dom inte vet vad det rör sig om :(



En lång antibiotikakur kan tvärtom ställa till med oreda då det sänker immunförsvaret ytterligare och så kan hunden bli ännu värre däran än vad den var från början. Nä, snacka antingen med Johan eller med Nicklas igen och säger Nicke oxå svamp igen precis som jag så kan du nog lugnt utgå från att Nicke kan tusan så mkt mer om det här än många veterinärer!!



Men du, jag ska försöka plita ner ett blogginlägg här ang dessa problem, och så ska jag skicka dig min mejladress så får du gärna mejla med frågor eller ringa om du vill (skickar mitt telnr).



Jag vet inte var ni bor och var ni handlar er mat, men där jag handlar är innehavaren näringsexpert på hund och katt (GG:s Hund&Katt i Göteborg). Hon var även uppfödare i 25 år av en av de mest problemtyngda raser ang tassar och hud (engelsk bulldog) och hade ALDRIG några problem med sina hundar eller de kullar hon födde upp.

Jag har känt henne i över 20 år och t.o.m veterinärer skickar "allergi"hundar till henne för att hon får bukt med problem dom inte klarar av, därav att jag har lärt mig mkt själv av henne och, det HON inte kan är inte värt att kunna, och som hon säger; när det gäller det här är veterinärena ofta skrämmande okunniga för det handlar inte om "sjukdomar" och medicin utan om näringslära!



Kram!!

2010-08-14 | 12:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback