Matvanor

Ja, då blir det ännu ett inlägg om Hugos mat. Han är ju snart 8 månader & en del har förändrats sedan jag skrev om hans matvanor. Jag gjorde ju mycket av hans mat själv i början men nu i sommar har jag vart slapp & det har blivit mycket burkmat & jag måste ju säga att den är godare än den första tidens burkmat man köper. Men nu har jag iaf kommit igång & gör en del mat själv till lille Hugo bus, det är ju så enkelt eftersom att han äter det mesta nu & kan nästan äta allt vi äter, minus starka kryddor & salt såklart. Bara att använda stavmixern, super lätt & det är ju en annan smak på hemmalagad mat vilket är bra att vänja honom vid. Men han äter ALLT nu & vill smaka på varje sak man tar fram, helst det mamma & pappa äter!:) Men men, nog om det...här kommer ett litet mat schema!



08:00-09:00 Ammar & yoghurt eller gröt

11:00-12:00 Välling & fruktpuré

15:00 Middag med efterrätt

18:00 Ammar

21:00-22:00 Välling


Så ser du ut på ett ungefär, ibland vaknar Hugo på natten & då händer det att jag ammar...


SV; tack så mkt.



Men åååh va söt han är!

Jag lagar all mat till Arvid oxå, så enkelt ju. Ocn en så länge äter han på för fullt =)

2010-08-10 | 19:07:33

Hahaha, vilken underbar bild :D



Jag har inga barn själv (och vill inga ha heller) men jag har tre underbara brorsbarn på 9, 7 och 2 år. Två flickor och så kom en liten pôjk. Jag har jobbat på dagis både på 1-3 års avd och 4-6 års avd och jag måste ju säga att personligen så tycker jag att barn är som allra goast och mysigast från dom är ungefär 6 mån tills dom fyller 4 ungefär hihi. Självklart har alla åldrar sin charm men dom små är så mysiga och gosiga. På dagiset tex så var det ju inte alls samma sak med dom större barnen, dom sköter sig mer själva medan dom små vill gosa och man får vara med dom och leka och läsa mkt för dom (iofs ofta samma bok om och om och om igen, men det gör inget).



Ja barn är sannerligan en gåva :D



Kram från Gullan :)

2010-08-12 | 19:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback